Zzp’er communiceert steeds vaker met klant via WhatsApp

Steeds meer zzp’ers communiceren met hun zakelijke relaties via WhatsApp. Maar liefst 83% van de zelfstandige ondernemers zet WhatsApp in voor zakelijk doeleinden. Daarmee is WhatsApp naast email en agenda de meest gebruikte applicatie door zzp’ers. Dat blijkt uit onderzoek van de Dutch Network Group, in opdracht van Telfort Zakelijk.

Daarnaast geeft één derde van de ondervraagden aan mobiel met documentverwerking te werken. De helft van de zzp’ers doet dit via de cloud. 70% van de zzp’ers gebruikt hun mobiel om zakelijk social media in te zetten.

  
Altijd bereikbaar

Uit het onderzoek blijkt ook dat een meerderheid van de zzp’ers (85%) het belangrijk vindt om altijd en overal bereikbaar te zijn. Zo geeft bijna driekwart van de zelfstandigen aan tijdens avonduren altijd bereikbaar te zijn en is voor 62% ook de weekendrust niet heilig meer voor zakelijke verzoeken. En wie dacht dat zzp’ers tijdens de vakantie dat ene belangrijke telefoontje of mailtje wel laten schieten, heeft het mis. Ook dan is eenderde van de ondervraagden altijd zakelijk bereikbaar.

Etentje is een rustpunt

Voor werkgevers zijn er twee belangrijke redenen om zzp’ers in te huren: hun bereikbaarheid en flexibiliteit. Een zzp’er mag en kan je altijd storen. Dat vindt de zelfstandige zelf ook. Al hecht deze wel veel aan zijn rust tijdens een afspraak of etentje buiten de deur. Zo laat laat 84% procent van de ondervraagden zich tijdens het vorkje prikken niet afleiden door het gerinkel, gepiep en geblieb van de smartphone. Ook in openbare ruimtes wil de zzp’er liever niet gestoord worden. Slechts 12% neemt daar altijd zijn telefoon op.

Dit is een origineel bericht van Telfort Zakelijk

Be the first to comment on "Zzp’er communiceert steeds vaker met klant via WhatsApp"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*